Over de bijtelling en het toeval

Als je denkt dat iets niet kan, duurt dat net zo lang tot er iemand komt die zegt dat het wel kan. Als het over bijtelling gaat, denkt niemand dat het nog kan. Ja, als je minder dan 500 kilometer per jaar rijdt, maar waar gaat dat over? Laat ik beginnen met het toeval.

 

Begin dit jaar lopen twee ondernemers elkaar virtueel tegen het lijf door een krankzinnig toeval: ze leggen op dezelfde dag een domeinnaam vast. Beide ondernemers krijgen de bevestiging in hun mailbox, maar dan loopt de administratie van SIDN.nl vast. Tussen de registraties zit slechts enkele minuten. De ene ondernemer is nieuwsgierig naar de andere ondernemer en pakt de telefoon, ze spreken af om even koffie te gaan drinken.

Als de twee ondernemers elkaar ontmoeten ontstaat een geanimeerd gesprek tussen twee mensen die meer dan gemiddeld hetzelfde bedenken. De conversatie duurt enkele uren, een nieuwe afspraak wordt gemaakt, er worden mails uitgewisseld, lange telefoongesprekken gevoerd. Dan worden er plannen geboren, er wordt gewikt en gewogen. Als iedereen linksaf slaat, waarom sla je dan niet een keer rechtsaf? De wegen die naar Rome leiden.

De twee ondernemers, automotive professionals, besluiten om een eind 2017 een nieuwe formule in de automarkt te zetten die nog niet bestaat. Een innoverende formule die ongekende mogelijkheden biedt voor zowel zakelijke als particuliere consumenten. Ja ja, is dan doorgaans de reactie, maar het bewijs kan in één zin worden geleverd.

 

Zet zonder contract of welke verplichting dan ook een deelauto klaar voor twee gebruikers die daardoor aanmerkelijk goedkoper rijden, niets meer met bijtelling hebben te maken en administratieve rompslomp plus kopen of leasen kunnen vergeten.

 

Lees die zin maar drie keer, want alles staat er écht in. Het is zó innoverend dat je het niet gelooft. De eerste promo’s van het nieuwe bedrijf van beide ondernemers zijn inmiddels verschenen. Ze willen graag groene mobiliteit, maar als dat nog niet kan, dan in elk geval auto’s met zo min mogelijk uitstoot. Een beetje idealisme moet kunnen. Je rijdt de nieuwe Nissan LEAF voor 50 euro per maand als particuliere consument. Dat roept vraagtekens op. Een Renault Clio voor 131 euro per maand en nog 13.000 kilometer rijden ook? Inclusief brandstof? Nog meer vraagtekens. Wie zijn die ondernemers?

Ondernemer één is Nick Vlot, helemaal voor in de dertig en gemotiveerd tot op het bot, want wat is er mooier dan een nieuw bedrijf starten dat je met geen enkel ander bedrijf kunt vergelijken? Dat heet tegenwoordig een uitdaging, maar de echte uitdaging is om consumenten te overtuigen dat autorijden niet meer hoeft te zijn wat het altijd is geweest. Dat bezit verandert in gebruik, maar dat delen niet per sé hoeft te betekenen dat Jan en Alleman met je deelauto aan de haal gaan. Dat er een subtiele tussenweg is waardoor de stukje deelauto volmaakt in de autopuzzel past. Nick Vlot vertelt en overtuigt je van de nieuwe mogelijkheden die het bedrijf biedt aan consumenten én aan autobedrijven. Waar niemand aan dacht, blijkt mogelijk te zijn, glimlacht hij.

De andere ondernemer loopt al ruimschoots langer mee in de automotive en is onder meer columnist voor ANN. Hij biedt bij deze zijn excuses aan als deze column opgevat wordt als reclame, maar is er trots op dat hij het wonderbaarlijke begin van zijn samenwerking met Nick Vlot mag vertellen in dit mooie medium van ANN-oprichter Mario van Gool.

www.selectdrive.nl

 

 

 

 

Wil je nog meer kans op een baan. Schrijf je dan in met je CV op de externe vacaturebank van Nationale Vacaturebank. Klik hiervoor op onderstaande afbeelding of gebruik de link: http://bit.ly/ANNvacaturebank1

NationaleVacaturebank.nl

Ook kun je je via onderstaande button opgeven voor de ANN nieuwsbrief. Na inschrijving kun je gratis een Nederlandstalig E-book over LinkedIn downloaden. Dit is de link: http://www.bit.ly/Inschrijven_ANN_Nieuwsbrief

Inschrijven Nieuwsbrief

Volg Auto Netwerk Nederland natuurlijk ook actief op LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Pinterest en YouTube. Velen zijn je al voorgegaan. NB Stuur dit bericht zoveel mogelijk met behulp van de buttons onderaan dit website bericht door naar jouw relaties

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *