Zonde van je tijd

Ted Sluymer Autokiosk

Als één ding duidelijk is binnen de automotive, dan is de mist die het bijna onmogelijk maakt om te weten wat er nog allemaal speelt. Je kunt de vakbladen wel volgen, maar wat heb je eraan als je voortdurend dingen leest die geen plak kaas op je broodnodige boterham genereert. Inderdaad, het consumeren van al die goedbedoelde kolommenvullerij zet weinig of geen zoden aan de dijk. Lees daarom niet verder, je hebt er niets aan. 

 

Toch verder lezen? Zonde van de tijd, maar dat bepaalt u gelukkig zelf. Ik betrap mijzelf erop dat ik ook de nodige dingen lees waar ik werkelijk geen donder aan heb. Vooral op de social media die heel voorzichtig hun beste tijd hebben gehad. Is grotendeels de schuld van de gebruikers, want Facebook weet best goede applicaties te maken. Alleen weten mensen daar weer een potje van te maken en dat beperkt zich niet tot de autobranche.

 

Je ziet het aan de likes. In het begin vonden we alles prachtig, nu vinden we niets meer leuk. Zijn we verwend? Of verveeld of erger: vervelen we de bezoekers van ons Facebook-account? Kan zomaar het geval zijn, want wie zijn wij in vredesnaam met dertig, veertig of misschien nog meer postings, terwijl grote wereldmerken een paar strategische items per maand plaatsen? Denk daar maar eens over na voordat u weer meldt dat er zo’n mooie Volkswagen Passat in de showroom is gearriveerd. Het zal de meeste bezoekers een rotzorg zijn.

 

Wat ook zo’n mooie ontwikkeling is, is het feit dat verkooppersoneel tegenwoordig getraind moet worden hoe ze leads moeten opvolgen. Waarom neem je een verkoper aan die dat niet weet? Ja ja, het internet heeft alles veranderd, maar moet je twintig jaar na dato nog met cursussen komen? Als iemand het nu niet begrijpt, gaat hij het nooit begrijpen.

 

De heilige graal is nu weer de telefoon. Die moet je gebruiken om klanten aan hun haren binnen te slepen. Mail lezen ze niet, SMS krijg je van elke provider ongelimiteerd cadeau omdat niemand het meer gebruikt en WhatsApp is een inbreuk op iemands privacy. Blijft inderdaad de telefoon over. Of misschien bezoek aan huis, maar dan kruipen de bewoners onder tafel omdat ze denken dat het weer een collecte is of leden van een sekte. Of studenten die je een nieuw energie-abonnement aan willen smeren.

 

Maar als de telefoon dan zo geweldig is, waarom worden bezoekers op websites dan acuut lastiggevallen door een chatmokkel of chatlullo die nergens verstand van heeft? Ik heb de heikneuters naar auto’s laten zoeken die nog nooit waren geproduceerd. En je krijgt ze bloednerveus als je ze na vijf keer bedelen nog steeds je naam niet geeft. Dat is namelijk de belangrijkste missie: zorgen voor de gegevens en verder beleefd afscheid nemen. Goede tip: gooi die chatapplicatie acuut van de website of laat bij toerbeurt  je eigen personeel de chatklus klaren.

 

Heerlijke wereld, hè, automotive. De verkoopaantallen zijn weer iets gestegen. Driewerf hoera!! Koop maar vast een bestelwagen papieren zakdoeken, want zo blijft het echt niet. De reden is simpel: de overheid heeft andere belangen dan de branche. En andere plannen met de consument. En niemand is transparant en helder.

 

Het is mistig in AutoLand. Trouwens, het blijft geen AutoLand. Het wordt MobiliteitsLand. En dan ben je plotseling ben je bij de laatste alinea. Iets nuttigs gelezen? Iets waar je iets aan had? Niet? Waarom ben je dan niet sneller afgehaakt? Tot de volgende keer. Of niet.

 

Wil je nog meer kans op een baan. Schrijf je dan in met je CV op de externe vacaturebank van Nationale Vacaturebank. Klik hiervoor op onderstaande afbeelding of gebruik de link: http://bit.ly/ANNvacaturebank1

NationaleVacaturebank.nl

 

 

Ook kun je je via onderstaande button opgeven voor de ANN nieuwsbrief. Na inschrijving kun je gratis een Nederlandstalig E-book over LinkedIn downloaden. Dit is de link: http://www.bit.ly/Inschrijven_ANN_Nieuwsbrief

Inschrijven Nieuwsbrief

Volg Auto Netwerk Nederland natuurlijk ook actief op LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Pinterest en YouTube. Velen zijn je al voorgegaan. NB Stuur dit bericht zoveel mogelijk met behulp van de buttons onderaan dit website bericht door naar jouw relaties.

Er zijn 2 reacties op dit bericht

  1. Ga bijscholen Ted.
    En communicatie anno 2018
    En mobiliteitstechniek, of alleen auto techniek.
    De auto wordt een mobilitietsrobot.
    En robots worden elke 18 maanden een factor 2 slimmer.
    Niet elke robot, maar die, types die hun softwre kunnen upgraden.
    Dus van fgabrikanten die geen simpel apparaat maken, maar een slimme product lijn, waar een visie achter zit.
    Zoals de platformen voor personenauto’s.
    Maar dan voor systemen als ADAS en de onderdelen op weg naar autonoom rijden.
    Daarvoor zijn vele onderdelen en vernieuwingen voor nodig die een voor een in de auto gaan opduiken, en vele zitten er al in.
    Maar ze zijn nog niet goed genoeg.

    Denk aan de routeplanner.
    De vooruit kijk radar. Nu nog om botsingen te voorkomen, maar straks ook om achter een andere auto aan te rijden.
    Totdat de routeplanner zegt dat de auto een andere route moet volgen dan de voorligger.

  2. Beste Henk,
    Waar heb je het in vredesnaam over. Alles wat je zegt, heeft niets te maken met mijn column. En ik mag hopen dat je weet dat ik als automotive trendwatcher wel weet waar Abraham de mostert haalt die jij omschrijft.
    Niettemin, dank voor je reactie.
    GroeT!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *