Automotive spreker

Het Nederlandse automotive landschap verandert in een rap tempo. In de oriëntatie maar ook de beslissings fase heeft het gedrag van de auto-consument zich verplaatst naar de online en social media kanalen.

Social media

Wie met zijn (auto)bedrijf niet of onvoldoende zichtbaar is op e-media als Twitter, Facebook, Youtube, Pinterest, Google+ en LinkedIn loopt gegarandeerd leads en orders mis. Minder leads, dus minder orders, dus omzetverlies, zowel in de showroom als in de werkplaats.

Gelukkig valt er aan de digitale (on) zichtbaarheid veel te doen. Waarom en hoe?

 

Daarover praat Mario van Gool, eigenaar van Auto Netwerk Nederland. Met herkenbare en inspirerende voorbeelden van noodzakelijk, onmisbaar, effectief Social Media gebruik binnen de automotive.

Mario heeft zijn sporen ruimschoots verdiend binnen de Nederlandse automotive. Hij was de afgelopen 25 jaar zowel binnen het (grote) dealerbedrijf als bij een importeur werkzaam, in diverse functies variërend van verkoper tot Verkoopdirecteur.

 

Daewoo

 

Tijdens zijn werkzaamheden bij het toenmalige Daewoo Motor Benelux als District Manager en Sales Director, maakte hij van dichtbij de introductie, opkomst en bijna ondergang van een nieuw automerk op de Nederlandse markt mee. Meegenomen bagage: Hoe reilt en zeilt het bij een auto importeur.

 

Stern

 

Als manager van een van de grote financieel sterke bedrijven, actief op het gebied van automobiliteit in Nederland (Stern Groep), deed hij ervaring op bij een beurs genoteerd automotive concern, waar merkentrouw en benzine in je bloed niet de 1ste prioriteit hadden, maar het financiële aspect de boventoon voerde. Zakelijk professionalisme stond en staat hier hoog in het vaandel. Meegenomen bagage: Waarom is het beurs genoteerde Stern wel succesvol.

 

Fiat Alfa Lancia

 

Tijdens zijn functie als Verkoopdirecteur bij de Fiat/Alfa Romeo/Lancia groep van Doorn & Top maakte hij van dichtbij mee dat je ook een te grote  affiniteit kunt hebben met je merk(en). Onkunde, naïviteit, merk-benzine in je bloed en te persoonlijk betrokken bij de bedrijven als eigenaar(s) zijn en waren een dodelijk mix en staan onherroepelijk garant voor problemen. Meegenomen bagage: Verschil tussen uitvoerende beleidsmakers en tekenbevoegden.

 

LvS

 

Na tijdens een interim periode van 2 jaar op verzoek van de eigenaar de lijnen opnieuw uit te hebben gezet bij een groot Opel dealer bedrijf met 3 vestigingen, was de tijd rijp voor een eigen automotive gerelateerde onderneming. Meegenomen bagage: Reorganisatie van een al jaren bestaand familie bedrijf.

 

Foto LinkedIn met www 2

 

Auto Netwerk Nederland zag in november 2011 het levenslicht door het starten van een automotive community op LinkedIn. Al snel volgden 15 sub-groepen, websites en accounts op Twitter, Facebook, Youtube, Pinterest, Google+ en LinkedIn. In 2012 kwam daar de website bij en de combinatie van zijn expertise met het juiste gebruik van de sociale media kanalen zorgden voor de verdere succesvolle stormachtige ontwikkeling.

 

Header met www

 

Auto Netwerk Nederland passeerde begin 2016 het magische ledental van 12.000,  en is daarmee met afstand het grootste automotive netwerk van Nederland.

De combinatie van de diverse sociale media accounts, de websites, LinkedIn groepen en de expertise binnen de automotive hebben van Auto Netwerk Nederland een niet meer weg te denken intermediair gemaakt, welke graag op steeds grotere schaal door diverse belanghebbenden wordt ingeschakeld m.b.t de exposure van een bedrijf, product, evenement, congres, vacature, weergave van web shops of een social media scan, maar ook voor interim management opdrachten en spreekbeurten.

 

 

 

LinkedIn foto

 “Met Auto Netwerk Nederland invoegen op de digitale snelweg van de 21ste eeuw”.

U kunt Mario van Gool als motiverende spreker inhuren voor uw evenement(en) en/of congres(sen). Hij neemt uw deelnemers mee in een unieke, vlotte, eigentijdse presentatie waarin met onvervalste Amsterdamse humor helder en begrijpelijk uit de doeken wordt gedaan waarom juiste online en sociale media zichtbaarheid voor het huidige automobiel gerelateerde bedrijf een absolute must is. Aan de hand van praktijk voorbeelden toont hij de do’s en don’ts helder duidelijk en begrijpelijk.

Geen academische termen, ingewikkelde slide shows en dure management clichés. Duidelijk, herkenbaar de tools aanreiken en uitleggen waarom uw deelnemers bij thuiskomst, meteen aan de slag moeten maar vooral willen gaan. Een confrontatie met het eigen vastgeroeste handelen en denken en een handreiking om dit nu eens voor altijd te veranderen.

“Je kunt een paard wel naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen om te drinken”.

 

Tarieven*
Standaard masterlezing (20 − 40 − 60 − 90 minuten), inclusief voorbereiding en een voorbespreking, exclusief reiskosten
€ 525 – € 2.250

* Alle tarieven zijn exclusief 21% BTW. Reiskosten bedragen € 0,30 per km v.v.

 

Voor meer informatie en boekingen kunt u contact opnemen met Auto Netwerk Nederland

 

ann-150x150