ELEKTRISCHE SHOOTING BRAKE OP GENÈVE MOTOR SHOW

Niels van Roij Design zal aanwezig zijn tijdens de Geneva Motorshow 2019 en gaat de krachten bundelen met de Europese premium bandenfabrikant Apollo Vredestein, die de op de Tesla Model S gebaseerde shooting brake op hun stand zal presenteren.

Niels van Roij Design vertaalde de volledig elektrische basisauto in een dynamische en sportieve maar elegante shooting brake. Het ontwerpthema ‘Bold Chrome’, met opmerkelijke verchroomde raamlijst die de gedurfde dynamische lijnen van de auto benadrukt, werd gekozen uit een grote reeks ontwerpen.

Niels van Roij: “Op basis van uitgebreid design research hebben we het design-DNA voor deze Shooting Brake ontwikkeld. De conversie gaat naadloos samen met het basisvoertuig en communiceert duidelijk door middel van vorm, ontwerptaal en materialen dat dit een op maat gemaakte Shooting Brake is.”

Volgens Van Roij zijn de essentiële elementen van het gekozen ontwerpthema het dynamische, gedurfde profiel en de continue vloeiende lijnen: “En we hebben een volledig nieuwe, sculpturale achterzijde toegepast, waardoor de schouders van de auto behouden blijven, dus zorgen voor een uitgesproken stance.”

De nieuw ontworpen achterklep, inclusief achterspoiler met verborgen achterruitwisser, is een van de belangrijkste elementen om de achterkant te ontdoen van visuele ruis. Om de auto een nog geprononceerder uiterlijk te geven, vooral vanaf de voorkant gezien, heeft Niels van Roij Design een chromen rand toegepast die vanaf de A-stijl, langs de daklijn en rond het bijzonder gevormde panoramische dak loopt. Zelfs een unieke kleur werd ontwikkeld: de bespoke groen metallic met een gouden twist is een ode aan Britsh Racing Green en geeft de Model SB een elegante en toch opvallende verschijning.

Vredestein Ultrac Vorti De coachbuilt shooting brake is uitgerust met Vredestein Ultrac Vorti ultra-high performance banden. De Vredestein-band heeft strakke, onderscheidende lijnen. De naam is geïnspireerd op krachtige vortexluchtstromen, die de enorme snelheden en krachten weerspiegelen die de Ultrac Vorti aankan, terwijl het loopvlak doet denken aan de punt van het helikopterblad.

Niels van Roij Design Niels van Roij Design werkt voor een verscheidenheid aan automotive-klanten. De uitvoering van interdisciplinaire, coachbuilt automotive design projecten maakt de studio uniek. Op dit moment voert Niels van Roij Design werk uit aan coachbuilt, volledig handgemaakte, high-end voertuigen op basis van verschillende sportieve Italiaanse en luxueuze Britse auto’s.

Je kunt je via onderstaande button opgeven voor de ANN nieuwsbrief. Na inschrijving kun je gratis een Nederlandstalig E-book over LinkedIn downloaden. Dit is de link: http://www.bit.ly/Inschrijven_ANN_Nieuwsbrief

Inschrijven Nieuwsbrief

Volg Auto Netwerk Nederland natuurlijk ook actief op LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Pinterest en YouTube. Velen zijn je al voorgegaan. NB Stuur dit bericht zoveel mogelijk met behulp van de buttons onderaan dit website bericht door naar jouw relaties.