Lees meer

Het Nederlandse automotive landschap verandert in een rap tempo. In de oriëntatie maar ook de beslissings fase heeft het gedrag van de auto-consument zich verplaatst vanuit de showroom naar de online en social media kanalen.

Wie met zijn (auto)bedrijf niet of onvoldoende zichtbaar is op e-media als Twitter, Facebook, Youtube, Pinterest, Instgram en LinkedIn loopt gegarandeerd leads en orders mis. Minder leads, dus minder orders, dus omzetverlies, zowel in de showroom als in de werkplaats.

Gelukkig valt er aan de digitale (on) zichtbaarheid veel te doen.

Daarover praat Mario van Gool, eigenaar van Auto Netwerk Nederland. Met herkenbare en inspirerende voorbeelden van noodzakelijk, onmisbaar, effectief Social Media gebruik binnen de automotive.

Mario heeft zijn sporen ruimschoots verdiend binnen de Nederlandse automotive. Hij was de afgelopen 25 jaar zowel binnen het (grote) dealerbedrijf als bij een importeur werkzaam, in diverse functies variërend van verkoper tot Verkoopdirecteur.

Als manager van een van de grote financieel sterke bedrijven, actief op het gebied van automobiliteit in Nederland (Stern Groep), deed hij ervaring op bij een beurs genoteerd automotive concern, waar merkentrouw en benzine in je bloed niet de 1ste prioriteit hadden en hebben, maar het financiële aspect de boventoon voerde. Zakelijk professionalisme stond en staat hier hoog in het vaandel. Meegenomen bagage: Waarom is het beurs genoteerde Stern wel succesvol.

Tijdens zijn werkzaamheden bij het toenmalige Daewoo Motor Benelux als District Manager en Sales Director, maakte hij van dichtbij de introductie, opkomst en bijna ondergang van een nieuw automerk op de Nederlandse markt mee.

Tijdens zijn functie als Verkoopdirecteur bij een grote Fiat/Alfa Romeo/Lancia groep in het middden v/h land maakte hij van dichtbij mee dat je ook een te grote  affiniteit kunt hebben met je merk(en). Onkunde, naïviteit, merk-benzine in je bloed en te persoonlijk betrokken bij de bedrijven als eigenaar(s) zijn en waren een dodelijk mix en staan onherroepelijk garant voor problemen. Meegenomen bagage: Verschil tussen uitvoerende beleidsmakers en tekenbevoegden.

Na tijdens een interim periode van 2 jaar op verzoek van de eigenaar de lijnen opnieuw uit te hebben gezet bij een groot Opel dealer bedrijf met 3 vestigingen, was de tijd rijp voor een eigen automotive gerelateerde onderneming. Meegenomen bagage: Reorganisatie van een al jaren bestaand familie bedrijf.

Auto Netwerk Nederland zag in november 2011 het levenslicht door het starten van een automotive community op LinkedIn. Al snel volgden 15 sub-groepen, websites en accounts op Twitter, Facebook, Youtube, Pinterest, Google+ en LinkedIn. In 2012 kwam daar de website bij en de combinatie van zijn expertise met het juiste gebruik van de sociale media kanalen zorgden voor de verdere succesvolle stormachtige ontwikkeling.

De LinkedIn Groep van Auto Netwerk Nederland bereikte begin 2020 het magische ledental van 12.500. De combinatie van de diverse sociale media accounts, de websites, LinkedIn groepen en de expertise binnen de automotive hebben van Auto Netwerk Nederland een niet meer weg te denken intermediair gemaakt, welke graag op steeds grotere schaal door diverse belanghebbenden wordt ingeschakeld m.b.t. de exposure van een bedrijf, product, evenement, congres, vacature, weergave van web shops of een social media scan, maar ook voor interim management opdrachten en spreekbeurten. Het totale bereik van dit unieke platform bedraagt op dit moment +/- 25.000 professionals, geïnteresseerden en bedrijven.

“Met Auto Netwerk Nederland invoegen op de digitale snelweg van de 21ste eeuw”.

U kunt Mario als motiverende spreker inhuren voor uw evenement(en) en/of congres(sen). Hij neemt uw deelnemers mee in een unieke, vlotte, eigentijdse presentatie waarin met onvervalste Amsterdamse humor helder en begrijpelijk uit de doeken wordt gedaan waarom juiste online en sociale media zichtbaarheid voor het huidige automobiel gerelateerde bedrijf een absolute must is. Aan de hand van praktijk voorbeelden toont hij de do’s en don’ts helder duidelijk en begrijpelijk.


Geen academische termen, ingewikkelde slide shows en dure management clichés. Duidelijk, herkenbaar de tools aanreiken en uitleggen waarom uw deelnemers bij thuiskomst, meteen aan de slag moeten maar vooral willen gaan. Een confrontatie met het eigen vastgeroeste handelen en denken en een handreiking om dit nu eens voor altijd te veranderen.


“Je kunt een paard wel naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen om te drinken”.

Tarieven

Standaard masterlezing (20 − 40 − 60 − 90 minuten), inclusief voorbereiding en een voorbespreking, exclusief reiskosten

€ 525 – € 2.250

* Alle tarieven zijn exclusief 21% BTW. Reiskosten bedragen € 0,30 per km v.v.

Mario inhuren? Klik op ons logo en neem vrijblijvend contact met ons op